آمار مطالب

کل مطالب : 41
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 177
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 702
بازدید ماه : 7197
بازدید سال : 38883
بازدید کلی : 96623

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس ponehmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : pone
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1402
نظرات

کارتریج چیست؟ انواع کارتریج پرینتر لیزری و جوهرافشان



اگر در خانه چاپگر دارید یا در محل کار از این دستگاه استفاده می کنید، به هر حال مهم است که مهم ترین قسمت های این دستگاه را بشناسید. یکی از مهمترین قطعات هر چاپگر کارتریج است. این قطعه قلب تپنده هر چاپگری است و عملکرد صحیح دستگاه مستقیماً به وضعیت و حتی نوع آن بستگی دارد. اگر نمی دانید این قطعه قابل مصرف و قابل جابجایی در چاپگر شما چگونه کار می کند، این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله به معرفی انواع کارتریج و نحوه کار آن ها می پردازیم و شما را با کارتریج های لیزری و پرینتر جوهر افشان آشنا می کنیم.

کارتریج چیست و چه کاربردی در چاپگر دارد؟

اگر از برخی افراد تصادفی بپرسید که کارتریج به چه معناست، اکثر آنها آن را به عنوان بخشی که مسئول چاپ جوهر یا اسناد در چاپگر است توصیف می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، وقت آن رسیده که از شر این باور غلط خلاص شوید و ماهیت واقعی آن را بشناسید.

کارتریج چاپگر

کارتریج در لغت به معنای ظرف استوانه ای حاوی جوهر یا مواد دیگر است که برای استفاده در سیستم های مختلف در نظر گرفته شده است. این ظرف مورد استفاده در تجهیزات چاپ دارای همان مفهوم و مواد مورد استفاده برای انجام فرآیند چاپ است. البته این مورد برای چاپگرهای مختلف منحصر به فرد است که در قسمت بعدی به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

بسته به نوع چاپگری که دارید، کارتریج چاپگر شما مقدار مشخصی جوهر یا تونر را در خود جای می دهد. در دستگاه چاپ این مواد از طریق نازل یا درام روی کاغذ مورد نظر پخش شده و چاپ انجام می شود. تونر و کارتریج جوهر مورد استفاده در پرینترهای لیزری و جوهرافشان به ترتیب هر کدام عملکرد خاصی دارند که در ادامه به بررسی آن عملکردها و مزایای آنها می پردازیم.

کارتریج حساس ترین و مهم ترین قسمت این نوع ماشین های اداری است که بسته به نوع چاپگر کارایی متفاوتی را ارائه می دهد. فرض کنید چاپگرها به دو دسته تقسیم می شوند: جوهر افشان و لیزر. چاپگر جوهر افشان فرآیند چاپ را با انتشار جوهر توسعه می دهد و چاپگرهای لیزری از تونر و فناوری لیزری برای آوردن اطلاعات به ورق استفاده می کنند.

کارتریج جوهر برای چاپگرهای جوهر افشان

قبل از اینکه به نحوه عملکرد کارتریج های جوهر در چاپگر جوهر افشان شما بپردازیم، بد نیست ابتدا توضیح مختصری در مورد این نوع چاپگر ارائه دهیم. چاپگرهای جوهرافشان همانطور که از نامشان پیداست از جوهر برای چاپ استفاده می کنند. این جوهر بدون تماس مستقیم با کاغذ، روی آن پخش می شود و فایل مورد نظر را به درستی روی کاغذ چاپ می کند. جوهر چاپگرهای جوهر افشان که با استفاده از رنگ یا رنگدانه تهیه می شود، به صورت رنگی یا مشکی در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد.

کارتریج های چاپگر جوهرافشان مخازن ذخیره جوهر مورد استفاده در این نوع چاپگرها هستند. این مدل از مجموعه ای از نازل ها و نازل های واقع در این سر و نازل های روی سند تشکیل شده است. همانطور که در قسمت قبل گفتیم. جوهر مورد استفاده در چاپگرهای جوهر افشان از رنگدانه ها یا رنگدانه ها تشکیل شده است، بنابراین کارتریج های جوهر نیز به دو دسته "رنگ" و "رنگدانه" تقسیم می شوند:

رنگدانه: این جوهر از رنگدانه تشکیل شده است.

رنگ: جوهر ذخیره شده در اینجا حاوی محلول رنگی است.

بسته به اینکه یک سند چگونه مرکب می شود، به دو دسته زیر نیز تقسیم می شود.

حرارتی: این نوع دارای یک المنت حرارتی در کارتریج است که پس از گرم شدن جوهر باعث پاشیدن جوهر روی سند می شود.

پیزوالکتریک: در این مدل از یک کریستال پیزوالکتریک در نازل استفاده شده است که وظیفه کنترل پاشیدن جوهر روی کاغذ را بر عهده دارد.

قطعات کارتریج پرینتر جوهرافشان

این قسمت از چاپگر جوهر افشان دارای دو بخش اصلی است:

واقعا

فنجان

مزایای کارتریج جوهر

اکنون که با کارتریج جوهر افشان و نحوه کار آن آشنا شدیم، نوبت به ارائه مزایای این قطعه می رسد. مهمترین مزایای آن عبارتند از:

قیمت مناسبی دارند و برای مصارف خانگی گزینه های اقتصادی به حساب می آیند.

جوهر نوشته شده روی اسناد برای خشک شدن نیازی به گرما ندارد.

اسناد چاپی کیفیت بسیار خوبی دارند.

تونر یا کارتریج لیزری در چاپگر لیزری

با پیشرفت علم و فناوری، دنیای چاپ با تغییرات بزرگی مواجه شد. یکی از پیشرفت های مهم مربوط به فرآیند چاپ در سازمان های مختلف، معرفی پرینترهای لیزری است. اولین نسل پرینترهای لیزری در سال 1975 وارد بازار شد و توانست با ویژگی ها و عملکرد خوب خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. پرینترهای لیزری که امروزه در بازار می بینیم نسل پیشرفته پرینترهای لیزری قدیمی هستند و دارای ویژگی های مفید و منحصر به فردی هستند.

تونر X'inhu؟

مخزنی که مواد مورد نیاز برای چاپ را در پرینترهای لیزری نگهداری می کند، کارتریج نیز نامیده می شود. اما این کارتریج که در بین کاربران با نام لیزری یا تونر شناخته می شود، ماده ای کاملا متفاوت را در خود ذخیره می کند. مواد ذخیره شده در آن تونر نام دارد که در واقع مخلوطی از پلی استر، اکسید آهن و کربن است. این پودر فشرده از طریق قطعه ای به نام "درام" به کاغذ منتقل می شود. به عبارت دیگر این نوع تونر دارای بار منفی است و به همین دلیل به کاغذ دارای بار مثبت می چسبد و چاپ می کند.

قطعات کارتریج پرینتر لیزری

در زیر برخی از قطعات و اجزای اصلی این قسمت از پرینترهای لیزری آورده شده است:

طبل

لحن

دکتر بلید

آهن ربا

واحد فیوزر

غلتک pov

تیغه (تیغه بارانی کنگ)

به ویندوز بگو

تسمه نقاله

سطل زباله تونر

تراشه الکترونیکی

مزایای کارتریج تونر

در ادامه برخی از بهترین ویژگی های پرینتر لیزری را که باعث تقاضای زیاد در بازار شده است را بیان می کنیم:

سرعت چاپ بسیار بالا

توانایی خرید دارند

ظرفیت چاپ بالا

دوام بیشتری نسبت به نوع جوهر دارد

بله، باید توجه داشت که کارتریج های لیزری و به طور کلی پرینترهای لیزری نسبت به جوهرافشان قیمت بیشتری دارند. بنابراین این دستگاه ها برای ادارات و سازمان هایی با حجم چاپ روزانه بالا بهترین انتخاب هستند.

سپرده اولیه چقدر است؟

همانند کارتریج اصلی شرکت است با این تفاوت که کمتر از شارژ کامل است و مخزن تونر کمتری دارد. استارت به طور کلی هنگام خرید چاپگر ارائه می شود و همانطور که از نام آن پیداست برای راه اندازی چاپگر توسط سازنده در چاپگر قرار می گیرد و چون مخزن تونر کاملا شارژ نمی شود ظرفیت چاپ کمتری دارد اما می تواند. قابلیت شارژ مجدد و افزودن تونر را دارد و قابل شارژ و استفاده مکرر است. بنابراین توصیه می شود یک چاپگر با کارتریج استارتر اصلی خریداری کنید و پس از تمام شدن تونر آن را بارگیری کنید.

لازم به ذکر است که برخی از فروشندگان کارتریج استارت را از دستگاه چاپگر خارج می کنند و قیمت چاپگر را اندکی کمتر می دانند. اگر چاپگر بدون آن بخرید، باید طرح یا کارتریج اصلی را با قیمت بالاتر خریداری کنید که در این صورت قیمت چاپگر افزایش پیدا می کند.

چه زمانی باید کارتریج چاپ را تعویض کنیم؟

در حال حاضر کارتریج های پرینتر جوهرافشان در رنگ های آبی، مشکی، سفید و قرمز در بازار موجود است و افراد می توانند در صورت نیاز آنها را خریداری کنند. اما مهم ترین نکته در این مورد، راه نجات و جایگزینی به موقع آنهاست. در واقع، درک بیشتر از این نقش مهم همیشه ایده های زیادی در مورد نحوه مراقبت از آن به وجود آورده است.

به عنوان مثال، بارها پیام هایی در مورد جوهر کم روی چاپگر مشاهده می کنید این پیام به شما می گوید زمان تغییر فرا رسیده است با این حال، توصیه ما این است که اگر چاپگر خطا و مشکلات دستگاه زیادی دارد، به سراغ تعویض کارتریج بروید. این بدان معنی است که اگر رنگ چاپگر فقط محو شد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که جوهر را دوباره پر کنید و سیستم عامل دستگاه را به روز کنید تا به آنچه می خواهید برسید. در این مورد بیشتر بحث خواهیم کرد، با ما همراه باشید

نحوه مراقبت از کارتریج چاپ

کارتریج ها منبع اصلی رنگ چاپگر هستند و هر گونه مشکل یا آسیب می تواند در روند کار چاپگر اختلال ایجاد کند. بنابراین آنها باید به بهترین شکل ممکن نگهداری شوند. در واقع، اگر با جوهر تمام شده مقابله نکنید، می تواند به سرعت خشک شود و دوباره پر نشود و هزینه آن دو برابر شود. در اینجا چند نکته خوب برای مراقبت وجود دارد.

روش اول:

اگر با چاپگرهای جوهرافشان کار می کنید، باید بدانید که چاپ با جوهر انجام می شود. به همین دلیل همیشه مقداری جوهر روی سر و کاسه هایش دارد. و هنگامی که از دستگاه استفاده نمی کنید، جوهر خشک می شود و سوراخ های کارتریج را مسدود می کند. بنابراین، برای جلوگیری از چنین مشکلی؛ همیشه آن را با جوهر پر کنید.

روش دوم:

کیس چاپگر را در جای گرم قرار ندهید. این باعث می شود هوای موجود در آن منبسط شود و باعث نشتی شود. اگر از ظرف استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که به دلیل کارکرد چاپگر، مقدار مشخصی جوهر در ناحیه سر جمع می شود. بنابراین، برای بهبود کیفیت چاپ، توصیه می شود هد را ماهی یک بار یا بعد از هر 100 صفحه چاپ شده روی کاغذ مرطوب قرار دهید تا جوهر باقیمانده حذف شود.

روش سوم:

هنگام قرار دادن کارتریج در چاپگر باید توجه زیادی داشته باشید. زیرا به سوزن داخل چاپگر و تراشه طلایی روی آن آسیب نمی رساند. در صورت ضربه یا آسیب، مدار قطع می شود و ارتباط بین چاپگر و کارتریج قطع می شود.

نکاتی که باید هنگام خرید کارتریج جوهر بدانید

انواع مختلفی از کارتریج ها در بازار موجود است، اما چگونه باید بهترین محصول را برای چاپگر خود انتخاب کنید؟ در ادامه راهنمای کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم:

نوع و مدل چاپگر را بررسی کنید

چاپگر بر اساس نوع (لیزری یا جوهرافشان) کارتریج مخصوص به خود را دارد و باید تجهیزات مناسب را انتخاب کنید. از طرف دیگر، نباید بین مدل های مختلف چاپگر تفاوتی وجود داشته باشد. معمولاً هنگام خرید چاپگر، دفترچه راهنما دریافت می کنید که حاوی اطلاعاتی در مورد کارتریج صحیح دستگاه شما است. اگر این راهنما را ندارید، نگران نباشید، می توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت سازنده چاپگر مراجعه کنید.

به رنگ چاپ دقت کنید

دومین نکته ای که در خرید جعبه باید به آن توجه کنید رنگ آن است. در مورد پرینترهای لیزری تک رنگ، این گزینه بسیار ساده است، زیرا چاپگرها فقط از انواع خاصی از کارتریج ها پشتیبانی می کنند و یک جستجوی کوتاه در اینترنت کافی است تا شما را به مدل های مناسب چاپگرتان راهنمایی کند.

برای پرینترهای لیزری، این مشکل کمی پیچیده تر است. زیرا عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، چه رنگی می خواهید برگه ها را چاپ کنید، پس مهم است که شماره مربوط به کارتریج را پیدا کنید. به عنوان مثال، برای چاپگرهای HP، شماره کارتریج با حرف A شروع می شود.

به کیفیت توجه کنید

امروزه کارتریج های موجود در بازار از نظر کیفیت، اصل، طرح اصلی و معمولی به سه دسته تقسیم می شوند. خوب همانطور که می توانید تصور کنید نوع اصلی آن توسط خود سازنده اصلی ساخته شده است، کارتریج های طرح اصلی (سازگار) تقریباً همان کیفیت اصلی هستند اما از یک سازنده متفاوت. بنابراین از نظر قیمت نیز ارزان تر هستند. همین قیمت پایین و نزدیک به نوع اصلی نیز عاملی است که باعث می شود افراد ترجیح دهند نوع اصلی را خریداری کنند. البته توصیه می کنیم برای خرید کارتریج طرح اصلی به یک شرکت معتبر و معتبر مراجعه کنید تا آسیبی به چاپگر شما وارد نشود.

به برند توجه کنید

امروزه چاپگرهای سامسونگ، کانن و اچ پی از معروف ترین برندهای فعال در این صنعت هستند که هر کدام کارتریج های اصلی خود را برای دستگاه های خود تولید می کنند. البته خرید نسخه های اصلی این برندها کیفیت بسیار بهتری دارد و کارایی بیشتری ندارد. توصیه می شود کارتریج های برند HP را برای چاپگر سامسونگ خود خریداری نکنید. زیرا گاهی پیش می آمد که این عدم تطابق پاسخگوی نیاز کاربران نبود.

فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا سه برند کارتریج اچ پی، کارتریج کانن و سامسونگ را برای خرید آنلاین با بهترین قیمت، کیفیت و گارانتی عرضه می کند. همچنین می توانید قبل از خرید برای مشاوره با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

مراقب چاپگر خود باشید

در برخی مشاغل، چاپگرها یکی از مهم ترین ماشین های اداری هستند که چندین بار در روز مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، قطعات آن را دست کم نگیرید و در صورت نیاز به تعویض بهترین محصولات را انتخاب کنید. شاید هر چه کیفیت کارتریج استفاده شده در چاپگر بالاتر باشد، خروجی آن بهتر باشد.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد خرید، تعویض یا حتی شارژ کارتریج نیاز دارید. می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات کامل تری در این زمینه ارائه خواهند داد.

اخرین حرف

محتوای این مقاله اطلاعات کلی در مورد کارتریج های جوهر افشان و پرینترهای لیزری و مزایای آنها ارائه می دهد. اما اگر در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، حتما مقالات مرتبط را بررسی کنید یا با همکاران ما تماس بگیرید. برای دریافت کارتریج پرینتر و مشاهده قیمت آن می توانید از طریق لینک زیر به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه نمایید.

مشاهده رفرنس: cartridge چیست؟



تعداد بازدید از این مطلب: 26062
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود